Drömmen om Paradiset...

Dream a little dream..
 
Har surfat runt lite och pratat med en del människor här. Det är mycket prat om att man drömmer om ett paradis, om en plats där solen alltid skiner och där man kommer va fullständigt lycklig jämt. Jag undrar om den finns?! Visst har vi det bra här, men visst har vi det bra i Sverige också.. vi lever utan stress nu och bara bekymrar oss om vad vi ska äta i princip så det är enklare på nåt sätt..
 
Att förverkliga en dröm genom att flytta hit kanske går för en del. En hel del fortsätter drömma och åker på semester ist. En del satsar allt och flyttar. Vi gjorde lite hälften hälften. Vi har fortf föräldradagar kvar och jag arbetar på distans (och kan även göra det i sverige) så det går ingen nöd på oss ekonomiskt. Vi har fortf lägenheten kvar i Sverige så vi kan åka hem om vi vill. Och vi har fort förståndet i behåll ;)
 
De vi pratat med här har det slutat med att de arbetar mer här än hemma, längre dagar, fler dagar, mindre betalt. Trivs dom? Ja det verkar så. En kille sa att när jag och min sambo är lediga (dom få timmar om dagen och den enda hela dagen i veckan) så hittar vi på saker, som att gå till stranden.. Det gjorde vi aldrig hemma.. Inte vet jag om det är det som är den stora drömmen?! Men för honom kanske det räcker. Han sa att han hade en vision om att ligga på stranden och njuta, ist jobbar jag mer sa han, och skrattade.. 
 
Att förverkliga en dröm här, hur gör man det?! Jo det ska ja försöka ge er lite info om här på bloggen eftersom jag möter fler och fler som faktiskt läser bloggen och som ska komma ner hit. Så himla kul att ni hittar hit och jag hoppas verkligen vi kommer ses här, på riktigt!! :)
 
Vi har iaf förverkligat en dröm, av många.. Men det kommer säkert fler så vi är inte klara, inte än på ett tag iaf.. 
 
Hej så länge, dream on dreamers..
 
 

Kommentera här: