Sitter och funderade lite..

Jag sitter på soffan ute på terrassen i solen och dricker kaffe. Jag sluter ögonen för en stund och började tänka på Sverige.
 
Jag skulle vilja känna doften av höst, se de första flingorna falla.. Mysigt. Jag tar en slurk kaffe. Tänker vidare.. Barnen leker i snön, bygger snökojor och hoppar i högar. Jag ler. Sen tänker jag på att det är varmt, solen bränner. Leva är inne och Leon leker med en skylt för uthyrning som ramlat ner på vår terrass, förmodligen grannen ovanför som ska hyra ut..Jag ropar på Leva: -Ska du inte komma ut i solen lite! Hon kommer till dörröppningen:-hej mamma! Solen, skönt, mysigt säger hon och sätter sig bredvid mig i soffan. Jag hämtar glass. Vi myser i bara badkläder. Jag ler igen. 
 
Vi stannar nog ett tag till ändå tänker jag.. Snön kan vänta.. 

Kommentera här: