Shall we begin..

Just nu befinner vi oss på Teneriffa sedan två veckor tillbaka med två barn, drömläge måste vi säga! Bor i en lgh 50 m till havet, poolområde på gården och massa spanjorer omkring oss..

Och hur gick det till? Såhär:

Mannen i familjen sökte jobb via ams som mekaniker. Fick det, tackade ja och sa upp sig. Enkelt, eller hur?! Sen då?

Vi packade ihop lägnheten för ev. uthyrning. Tog upp båten, bokade flygbiljett, packade väskorna, sa upp förskolan, internet, beställde sjukvårdskort etc.

Frugan då? Jo hon är mammaledig och studerar på distans så henne går det ingen nöd på!

Barnen då, blir det inte jobbigt? Näääe, bada o busa hel dagarna, vilket barn skulle tacka nej till det??

Nu far vi!


Kommentarer:

1 Blogg.se:

Lycka till med din nya blogg!

2 Carola Nordqist:

Heej! jag blev otroligt glad över att hitta Din blogg!! Ni har gjort det vi är på väg att göra!! Vi har en son på 1 år och ska nu i november åka ner för att kolla läget, om och framförallt hur vi skulle kunna leva där!!
Jag är till hälften mammaledig/till hälften personalansvarig/ekonom. Min man är åkare med eget åkeri. 34 resp 37 år gamla. Båda har varit/är entreprenörer. Åtminstone en av oss behöver jobb =)
Tips?
Vill Ni ses?
Följer Dig så länge här via bloggen.
Lycka till med allt!
// Carola =)

Svar: Hej Carola! Kul! :) Absolut ska vi ses! Jag har mailat dig, men min mail krånglar lite så hör av dig här igen om det inte kommer fram! Ses i november! När åker ni ner och vart ska ni bo? /Jessica
Redo för världen!

Kommentera här: